EA Dania omstrukturerede i 2013 datamatikeruddannelsen i Grenaa, eksisterende undervisning blev omlagt til korte intense undervisningsforløb med fokus på Handling, Artefakter, Gennemsigtighed & Inklusivitet (HAGI) - modellen gennemgås her af dens opfinder
HAGI modellen sættes i kontekst til Fonden For Entreprenørskabs Taksonomi.
Stammer fra et EU projekt GameWise & Self-determination Theory.
Strukturen på datamatiker uddannelsen i Grenaa blev ændret komplet i 2013, hør hvordan.
Studieaktivitet, for at øge motivationen og se sammenhæng mellem teori og praksis.
Hvordan kan I komme i gang med at anvende HAGI, og hvilke udfordringer kan der være ved det.
Handling – handlinger, der kan foretages af studerende og undervisere identificeres
Artefakt – konstruktionen af produkter er fokus for studerende og processen styres gennem håndgribelige dokumentationsprodukter fra underviserne.
Gennemsigtighed – kravene – til produkterne kommunikeres åbent og evalueringen af indsatsen er hurtig og konstruktiv.
Inklusivitet –dialog er i fokus som problemløsningsstrategi snarere end sanktioner.
En kort præsentation af HAGI modellen - hvordan det er bygget op, baseret på problem, løsning, resultat og konklusion
En spørgsmålsoversigt som kan hjælpe tankearbejdet igang med hvordan man bedst kommer i gang med HAGI
Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) har kigget på hvordan man kan styrke studieintensiteten - her var EA Dania i Grenaa en af casene, se side 38-41
Sammenhængen mellem Self-determination Theory, Positive Education og HAGI modellen
Bemærk artiklen er på engelsk
Mikkel Lodahl præsenterer HAGI modellen i detaljer på GameOn WeAllPlay konferencen i 2018