Start Up Missionen er et online forløb udviklet til studenteriværksættere (studerende der arbejder med deres virksomhed ved siden af skolen), men også lagt ind på 1. semester hos Multimediedesign op til Fonden For Entreprenørskab's entreprenørskabskonkurrence i efteråret 2021.
Formålet er at hjælpe med at gå fra spæd ide, udvikling af prototype, til test af første produkt på markedet til at guide den studerende mod en reel forretningsidé.
Forløbet består af 15 missioner fordelt på 3 faser- Alle videoerne er i testforløbet lagt op i et lukket Moodle rum, den studerende kan først gå videre til næste mission når første er fuldført, hvilket har gjort at man sikre en faglig progression og refleksion.
Se introvideoen herover over for at forstå forløbet bedre.
At give de studerende viden om hvordan man går fra idé til en valid forretningsmodel, og ved egen drift handler, engagerer og interagere med potentielle kunder meget tidligt i processen, samt gør de studerende mere klar over hvem de er.
Online tilstedeværelse, og en tovholder som er gatekeeper.
Forløbet er sammensat af 15 missioner inddelt i følgende tre faser;
Fase 1 - Test af idé (mission 1-5)
Fase 2 - Test af koncept (mission 6-10)
Fase 3 - Test af forretning, (mission 11-15)
Når man har gennemført alle 15 sidder man med en færdig forretningsplan, plus man er lidt klogere på sig selv som iværksætter.
Efter hver mission udfylder man den pågældende slide i start-up templaten (bilag 2, under Download), hver fase skal godkendes af en underviser/forretningsudvikler for at du kan komme videre med din forretningsidé og rejsen mod dit iværksættereventyr.
Efter mission 10 skal den studerende pitche for en ekspertgruppe - til dette formål kan Pitch Deck'et i bilag 3 anvendes
Missionerne kan laves når det passer ind i den studerendes skema og tidsplan, ved at gøre hele forløbet online har det talt ind til at materialet er tilgængeligt når den studerende har tid og rum. Platformen de studerende skal afleverer på er i dette tilfælde bygget op i Moodle, men kan også sagtens fungerer blot via mails ex. Pointsystemer, badges og diplomer kan skræddersys til jeres behov.
Her finder du alle relevante dokumenter,
Effectual Entrepreneurship, Stuart Read, Saras Sarasvathy, Nick Dew og Robert Wiltbank,Taylor & Francis Ltd, ISBN13:9781138923782
Sprint - How To Solve Big Problems and Test New Ideas in Just Five Days,Jake Knapp, Transworld Publishers Ltd, ISBN13:9780593076118